Idzie nowe?
Zmiany w relacjach:
ludzie, miejsca, kultura
Koordynator wydania: Mikołaj Maciejewski
Zespół redakcyjny: dr Piotr Firych,
Mikołaj Maciejewski, dr Marcin Poprawski, dr Agata Wittchen Barełkowska,
Współpraca: Jolanta Starzak,
Dawid Strębicki, Kate Usher
Tłumaczenia: Mikołaj Buczak,
Dorota Kwinta, Mikołaj Maciejewski
Korekta: Anula Wawrzyniak
Projekt magazynu: Jesús Rodero
Projekt okładki: Javier Ruiz
Skład i opracowanie graficzne:
Minimum Studio
Wydawcy: NU Foundation
i Regionalne Obserwatorium Kultury UAM
ISSN: 2719-7247
W numerze
W pierwszym numerze magazynu „Connecting Audiences Polska” znajdziecie treści, które mogą być inspiracją do przemyślenia zmian w relacjach – ludzi, miejsc i kultury we współczesnej rzeczywistości.
W Wywiadzie numeru Alicja Knast, świeżo mianowana dyrektor Galerii Narodowej w Pradze, opowiada o dotychczasowych doświadczeniach w zarządzaniu instytucjami kultury i o tym, jak działać z rozwagą i szacunkiem dla odbiorców.
Seph Rodney w Post-pandemicznym manifeście o patrzeniu dzieli się nadzieją i tęsknotą za żywą obecnością w sztuce. Piotr Firych w tekście Wiedza certyfikowana przedstawia pierwsze w Polsce studia podyplomowe poświęcone audience development, których program realizowany jest w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
O kulturze budowania świata dla kolejnych pokoleń i o tym, że w projektowaniu najważniejsi są ludzie, opowiadają Jolanta Starzak i Dawid Strębicki, architekci i urbaniści. A o przestrzeni kulturalnej portugalskich jezuitów i ich relacjach z odbiorcami można przeczytać w tekście Miejsce zwane Brotéria.
W cyklu Rozmowa z liderem Anna Hryniewiecka, dyrektorka Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, opowiada o wartości empatii i budowaniu społeczności. Z kolei pełen autentyczności miłosny list do polskich czytelników napisała Kate Usher, dyrektor festiwalu Supercell z Brisbane w Australii.
Zapytaliśmy też praktyków kultury: Natalię Brylowską (Obserwatorium Kultury, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk), Martę Skowrońską-Markiewicz (Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa) i Bartosza Szydłowskiego (Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia, Kraków), czy faktycznie dla kultury nadchodzą nowe czasy i jakie zmiany ze sobą niosą.
We współpracy z międzynarodowym gronem redaktorów w dziale Wiedza i inspiracje zebraliśmy też adresy internetowe źródeł, które mogą przydać się profesjonalistom kultury nie tylko w czasie pandemii.
W ostatniej części magazynu przedstawiamy organizacje i ludzi tworzących „Connecting Audiences Polska” oraz międzynarodowy zespół naszych partnerów z „Connecting Audiences International”.
Wydanie pierwszego numeru magazynu "Connecting Audiences Polska"
sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania.