dr Agata Wittchen-Barełkowska

filolog, menedżer kultury, twórca strategii z obszaru kultury i komunikacji, badacz i wykładowca.

Od ponad piętnastu lat zajmuje się komunikacją, produkcją i promocją kultury. Współpracowała z instytucjami kultury w Polsce i zagranicą, takimi jak: Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, Malta Festival Poznań, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Teatr Nowy w Poznaniu, International Cochran Piano Competition, Teatr Jaracza w Łodzi, Bayerische Staatsoper w Monachium.

Studiowała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej) i Johannes Gutenberg-Universität Mainz. Jako wykładowca współpracuje z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w ramach studiów podyplomowych poświęconych koncepcji audience development („Rozwój publiczności”) oraz z Wyższą Szkołą Umiejętności Społecznych w Poznaniu (kierunek: Menedżer kultury). Redaktor magazynu „Connecting Audiences Polska”.

 

Pracuje również jako trener biznesu (Szkoła Trenerów Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie) w zakresie wystąpień publicznych i komunikacji. Tworzy strategie komunikacyjne i treści dla klientów indywidualnych, biznesowych i instytucjonalnych. 

Absolwentka Forum Dramaturgicznego i Szkoły Pedagogów Teatru przy Instytucie Teatralnym w Warszawie, Szkoły Przywódców Instytutu Wolności i programu "Przywództwo poziom wyżej" oraz studiów podyplomowych "Komunikacja w organizacji oparta na empatii" SWPS w Poznaniu.

W NU Foundation pełni funkcję Prezesa Zarządu. Jej główne obszary działania to komunikacja, budowanie relacji i fundraising.