
Marta Keil
kulturoznawczyni, kuratorka i badaczka sztuk performatywnych
W latach 2006-2008 była konsultantką programową przy Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych. Od 2008 do 2011 roku pracowała w Instytucie Adama Mickiewicza, gdzie odpowiadała za promocję polskiego teatru i tańca za granicą. Realizowała projekty kuratorskie m.in. w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, Komunie Warszawa, Schauspielhaus Bochum i Forum Freies Theater w Duesseldorfie.
W latach 2013-2017 wspólnie z Grzegorzem Reske odpowiadała za program międzynarodowego festiwalu Konfrontacje Teatralne w Lublinie, który w tym czasie został uznany za jedno z najważniejszych i najbardziej progresywnych wydarzeń teatralnych w Polsce.
Kierowniczka działu Kuratorsko-Dramaturgicznego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w latach 2014-2015 oraz kuratorka i współautorka nowej formuły Festiwalu Prapremier.
Jedna z inicjatorek i kuratorek projektu międzynarodowego Identity.Move! oraz projektu East European Performing Arts Platform – platformy na rzecz rozwoju sztuk performatywnych, skupiającej twórców i instytucje z 18 krajów. W ramach EEPAP realizuje autorski projekt badawczy Centrum Performatywne: międzynarodowe laboratorium badawcze.
Doktorantka w Instytucie Sztuki PAN. Redaktorka książek Odzyskiwanie tego, co oczywiste. O instytucji festiwalu (2017) oraz Dance, Process, Artistic Research. Contemporary Dance in the Political, Economic and Social Context of “Former East” of Europe (2015).
W ramach działań NU Fundation dzieli się wiedzą dotyczącą współpracy międzynarodowej i programowania działań artystycznych oraz kulturalnych, doświadczeniem budowania wieloletnich, strategicznych partnerstw międzynarodowych w obszarze kultury i sztuki, budowania zaplecza koprodukcyjnego, strategicznego planowania międzynarodowego rozwoju instytucji oraz pozyskiwania środków na działania międzynarodowe w polu sztuki.